واقعیت مجازی و افزوده (VR/AR):
ادغام دنیای آنلاین خرید (Retail) و دنیای فیزیکی؛ جذابترین زمینه های کاربردی VR در صنعت مد و سایر صنایع را به وجود می آورد.
یکی از استفاده های رایج این فناوری فراهم آوردن امکان امتحان لباس و تیپ های گوناگون به صورت مجازی و با کمک AR است.
شرکت آمازون از ظرفیت های هوش مصنوعی استفاده کرده و موفق به طراحی دوربینی شده که کار مشاور مد و لباس را برای کاربر انجام می دهد. این کار را بر اساس آگاهی از قد و وزن و داده هایی که در اختیار او گذاشته می شود؛ انجام داده و ایده های جالبی در اختیار کاربر قرار میدهد. نام این فناوری نوین ECHO LOOK است. که با گرفتن عکس های تمام قد و فیلم های کوتاه در زوایای مختلف و بر اساس تحلیل اطلاعاتی که به او داده می شود؛ الگوهایی برای طراحی مد و لباس به اشخاص ارائه می کند.
Obsess
نام پلتفرمی است که یک فضای ابری تجاری ۳ بعدی ایجاد می نماید تا برندها و فروشندگانRetail این امکان را داشته باشند؛ فروشگاه خود را از طریق وبسایت در نمایی ۳ بعدی و ۳۶۰ درجه به مشتریان نشان دهند.
Avametric
این امکان را به می دهد که از طریق وب، موبایل و ” ای،آر” پوشاک واقعی را به صورت مجازی بر روی یک مانکن دیجیتالی امتحان کرده و چنانچه نیاز بود؛ تغییراتی در آن ایجاد کنند.
Virtusize
این امکان را به خرده فروشان آنلاین می دهد تا سایز محصولات را به صورت مجازی نمایش دهند تا مشتریان بتوانند محصولی متناسب با اندازه خود پیدا کنند.
Optitex
این پلتفرم مانع از صرف هزینه و اتلاف وقت برای یافتن پوشاک متناسب با سایز مصرف کننده مس شود. به این ترتیب که اجزای اساسی طراحی، مانند طراحی ۲ بعدی نخستین و الگوهای فنی را به یک مدل ۳ بعدی تبدیل می کند که به صورت لحظه ای تغییر می کند و قابلیت شخصی سازی دارد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید!